01-12-2023

Een kijkje achter de schermen bij onze serviceafdeling

“Volgens onze collega’s zijn we altijd ‘druk druk druk!’. Dat klopt ook wel.” Waarmee hebben ze het druk? We gaan in gesprek met Bjorn en Ton van de serviceafdeling!

Wat doen jullie op de serviceafdeling binnen Gebr. van der Plas en wat maakt deze afdeling zo belangrijk?
“Wat het woord al zegt: SERVICE. Deze service is in alle opzichten belangrijk voor onze opdrachtgevers en dus ook voor Gebr. van der Plas. Wij zorgen ervoor dat er snel en doeltreffend geschakeld wordt om problemen en vragen binnen een respectabele tijd op te pakken. Dit geldt voor allerlei soorten meldingen; het ontzorgen van onze opdrachtgevers is waar we voor gaan.”

Kunnen jullie een voorbeeld geven van een uitdagende situatie die jullie met succes hebben opgelost voor een klant?
“Elke dag liggen er weer nieuwe uitdagingen; niet één dag is hetzelfde! De meest uitdagende situaties doen zich voor wanneer er met spoed gehandeld moet worden. Denk bijvoorbeeld aan een gebroken ruit bij een kinderopvang, zorginstelling of school. Als we hier niet snel op reageren, kunnen er onveilige situaties ontstaan, en veiligheid staat hoog in ons vaandel.”

Hoe zorgen jullie ervoor dat klanten niet alleen tevreden zijn met jullie service, maar echt enthousiast worden?
“Wij nemen de tijd om met onze klanten de gewenste werkzaamheden goed door te nemen en een weloverwogen advies neer te leggen. Met andere woorden: wij denken écht mee met onze klanten. Dit wordt erg gewaardeerd en onze ervaring leert dat onze klanten altijd terugkomen omdat zij een goed gevoel bij ons hebben. Dat vertrouwen is er.”

(het interview gaat verder onder deze foto)


Kunnen jullie een kijkje achter de schermen geven van een typische dag op de serviceafdeling?

“Onze opdrachten komen via diverse portalen binnen. Deze verwerken we meteen in ons systeem, zodat de voorbereiding van start kan! In de ochtend vindt dan de overdracht en werkbespreking plaats voor die dag (of meerdere dagen) met onze collega’s. Mocht er gedurende de dag een calamiteit binnenkomen, dan kijken we direct met ons team hoe we dit met spoed kunnen oplossen. 99% van de tijd lossen we dit samen met ons team toch maar weer mooi op: YES WE DID IT! Ons team is super flexibel en staat altijd voor elkaar in. Zo gaan we elke dag weer met een tevreden gevoel naar huis.”

Als jullie een service-motto zouden hebben, wat zou dat dan zijn en waarom?
“Volgens onze collega’s zijn we altijd ‘druk druk druk’! Dat klopt ook wel, maar als we één motto kiezen dat het beste past bij onze serviceafdeling is het ‘één team, één taak’, want we doen het allemaal écht samen!”

Benieuwd hoe Gebr. van der Plas jouw vastgoedbeheer naar een hoger niveau kan tillen? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek! Wij staan klaar om jouw vragen te beantwoorden en te laten zien hoe we met ons team één taak hebben: jou de beste service bieden. 

kom met ons in contact